.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سبد شب يلداي مردم چگونه پر مي‌شود؟

شب يلدا براي مردم قطعا معناي خوبي دارد از دورهم‌نشيني و مهماني و شب‌زنده داري تا تازه شدن ديدارها اما براي برخي ديگر فراهم آمدن يك بازار فصلي ديگر است براي سودجويي از مردم!

به گزارش ايسنا ، سودجويان براي هر كدام از روزها و مناسبت‌هاي ملي و مذهبي كه تقاضا براي يك كالاي خاص زياد مي‌شود برنامه‌ريزي دارند و به صورت تغيير كاربري موقت يا دست‌فروشي سعي در حداكثر خالي كردن جيب مردم كه در اين روزها اتفاقا چندان اهميتي به قيمت اين كالاها نمي‌دهند دارند.

نگاهي به بازار شب يلدا و قيمت كالاها مي‌تواند نشان‌دهنده‌ رويكرد مردم به كالاهاي خاص باشد.

* شيريني و آجيل

قيمت انواع شيريني، آجيل و خشکبار براي شب يلدا افزايش نخواهد يافت.

محمد نصرتي ـ رييس اتحاديه قنادان تهران ـ در اين باره توضيح مي‌دهد: قيمت شيريني، آجيل و خشکبار براي شب يلدا افزايش نخواهد يافت و قنادان در آستانه شب يلدا آمادگي پخت 15 نوع شيريني خشک و تر دارند.

وي با اشاره به افزايش قيمت پسته نسبت به سال گذشته مي‌گويد: بعضي از اين شيريني‌ها با خشکبار به صورت مخلوط عرضه مي‌شوند و عمده تقاضا براي اين شب برخلاف ايام نوروز آجيل شيرين است.

او تاكيد مي‌كند: محصولات اين اتحاديه در شب يلدا با قيمت تعيين‌شده از طريق قنادي‌هاي به فروش مي‌رسد و شهروندان مي‌توانند هرگونه تخلف يا گران‌فروشي را به شماره 124 يا بازرسي اتحاديه‌ اطلاع دهند.

* هندوانه‌هاي نو

به نظر مي‌رسد هندوانه از سال قبل ارزان‌تر است و هندوانه مرغوب مينابي كه نو بوده و انباري نيست را بتوان در سطح شهر با قيمت حداكثر هر كيلو 400 تومان تهيه كرد.

هندوانه‌هاي انباري دزفول هم با قيمت 100 تا 150 تومان در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار وجود دارد كه قيمت خرده‌فروشي آن در سطح شهر 200 تا 250 تومان به فروش خواهد رسيد.

* يلدا انار ندارد!

كمبود انار به دليل سرمازدگي در زمستان سال گذشته كاملا محسوس است و به همين دليل از ابتداي فصل پاييز قيمت انار بسيار بالاتر از سال‌هاي گذشته بود؛ با اين حال قيمت آن نسبت به ابتداي فصل تا حدي كاهش داشته است.

در اين باره حسين مهاجران ـ رييس تعاوني ميوه و سبزي تهران ـ با اعلام اينكه قيمت‌ها تا حدي كاهش يافته است مي‌گويد: تاجراني كه انار را به سردخانه‌ها بردند انتظار قيمت‌هاي بالاتر داشتند اما در روزهاي اخير با افت قيمت مواجه شده‌اند به طوري كه انارهايي كه در ميدان 2500 تومان بودند به دو هزار تومان و انارهايي كه كيلويي دو هزار تومان بودند به 1400 تومان كاهش يافتند.

به گفته او قيمت خرده‌فروشي انار بنا به كيفيت آن در بازار از دو تا سه هزار تومان است و فروش انار با قيمت بالاي سه هزار تومان گران‌فروشي است.

* مركبات اشباع است

قيمت پرتقال در بازار مناسب است اما نارنگي‌ طي يكي دو هفته اخير با 20 درصد افزايش قيمت روبرو شده است.

بر همين اساس قيمت‌ پرتقال مرغوب در ميدان 600 تومان است كه در سطح خرده فروشي‌ها به 800 تا 1000 تومان مي‌رسد.

نارنگي باكيفيت هم در خرده‌فروشي‌ها به حدود 800 تا 1000 تومان مي‌رسد.

رييس تعاوني ميوه و سبزي تهران به مردم توصيه مي‌كند كه در شب يلدا از ميوه‌فروشي‌ها خريداري كنند و نه از وانتي‌ها كه ممكن است هندوانه يا پرتقال بي‌كيفيت به آن‌ها بفروشند.

به هر حال شب يلداي امسال هم مي‌گذرد اما بايد ديد كه مردم سبد يلداي‌شان را چگونه پر مي‌كنند. با پرتقال و هندوانه زياد و انار كم يا شيريني‌هاي كم و زياد؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.